1. Zlecanie i nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
  2. Sporządzanie zestawień potrzeb remontowo-konserwacyjnych wynikających z corocznych przeglądów technicznych.
  3. Opracowywanie planów remontów nieruchomości (jako załącznika do planu finansowego).
  4. Przygotowanie treści uchwały właścicieli lokali na roboty remontowo-modernizacyjne zgodnie określonymi w przepisach prawa procedurami.
  5. Sporządzanie kosztorysów robót.
  6. Przygotowanie procedury przetargowej wyboru wykonawcy robót.
  7. Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z pracami konserwacyjnymi, remontowymi lub inwestycyjnymi.
  8. Przygotowanie procedur do otrzymywania kredytów preferencyjnych na planowane remonty (zwłaszcza termomodernizacyjne).
  9. Organizowanie i nadzór robót remontowo-modernizacyjnych (według oddzielnych uzgodnień).
  10. Bieżąca kontrola utrzymania w należytym stanie technicznym zarządzanej nieruchomości.