1. Czynności związane z uzyskaniem numeru REGON i NIP.
  2. Założenie rachunku bankowego Wspólnoty.
  3. Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości.
  4. Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali.
  5. Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych.
  6. Protokolarne przejmowanie nieruchomości wraz ich dokumentacją techniczną i prawną.
  7. Opracowanie planów zarządzania nieruchomością.
  8. Wskazywanie najkorzystniejszych ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną.
  9. Przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnot mieszkaniowych.
  10. Analizowanie, doradzanie i według potrzeb, opracowywanie działania wobec dostawców usług do nieruchomości.
  11. Zapobieganie inwestowaniu w nieruchomość zarządzaną poprzez profesjonalne doradztwo zleceniodawcy.
  12. Analizowanie składanych ofert dotyczących umów o dostawy, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
  13. Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
  14. Przygotowywanie uchwał lokali niezbędnych do realizacji planu gospodarczego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  15. Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z użytkowaniem zarządzanego zasobu.
  16. Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego.
  17. Archiwizowanie dokumentów zarządzanej nieruchomości.